Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ



«Я досліджую світ»
04-08 ТРАВНЯ
Весняні

 зміни в природі


Я досліджую весняні
 зміни в житті птахів

20-28 квітня
МОЯ ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ
Я живу на планеті Земля. Глобус. 

День і ніч.

Мандрівка планетою Земля




Я ЛЮБЛЮ ПРИРОДУ УКРАЇНИ 

13 - 17 квітня

Бесіда «Які бувають тварини?»
Покажіть дітям картинки із зображеннями різних тварин і запропонуйте подумати над тим, чим вони схожі та чим відрізняються.
  1. Як ви гадаєте, чи всі тварини однакові?
  1. Чому деякі тварини дуже схожі? Що їх об’єднує?
  1. Який характер мають тварини?
  1. Де можуть жити тварини?
  1. Чим харчуються тварини?
  1. Чи є у вас удома тварини? Які?
  1. Яких тварин ми називаємо екзотичними?
  1. Як ви гадаєте, риби – це теж тварини? А комахи?
  1. Яких тварин ви знаєте / бачили?
Загадки
Запропонуйте дітям трохи перепочити під час уроку та відгадати цікаві загадки про тварин!


Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...

Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Влітку любить полювати,
Ну а взимку – в лігві спати.
Як зачує він весну –
Прокидається від сну.

Хоч годинника не має,
Вранці він нас піднімає.
Кожен прокидається –
Із сонечком вітається.

У кого біле черевце
І чорна-чорна спина?
Всі діти знають відповідь:
Звичайно, у …

Наче птиця, крила має,
Все літає і співає:
– Я медок вам ношу,
Не чіпай же, бо вкушу.
Так лякає нас мала,
А зовуть її…

Багряна шубка
І розкішний хвостик.
Ліс їй дари приносить:
Осипають сосни шишки.
Час уже збирать горішки.
Клопотлива і метка,
А в дупло несе грибка.  

Гра «Вгадай тварину»
Загадуйте будь-яку тварину, а діти мають вгадати, яку саме. Як? Для цього потрібно лише ставити правильні запитання. Наприклад:
  1. Ця тварина хижа? – Ні.
  1. Ця тварина харчується травою? – Так.
  1. Вона живе у лісі? – Ні.
  1. Це свійська тварина? – Так.
  1. Вона велика? – Так.
  1. Вона має роги? – Так.
  1. Вона дає молоко? – Так.
  1. Це корова? – Так.
Гра «Збери пазли»

Заздалегідь знайдіть зображення різних тварин та роздрукуйте їх на картках розміром приблизно 10х10 сантиметрів. Розріжте картки будь-яким чином. Об’єднайте дітей у групи по 5-6 осіб та роздайте їм у довільному порядку частинки пазлів. Розкажіть, що перед ними зображення тварин, які переплуталися, а отже, треба правильно зібрати картинку. А оскільки частинки зображень можуть опинитися у різних груп, учням доведеться взаємодіяти та обговорювати ситуацію.

Гра «Створи історію»

Можна використовувати у зв’язці з попередньою грою – «Збери пазли». Коли учні зберуть усі пазли та отримають зображення, запропонуйте кожній групі скласти історію про одну із зображених на їхньому пазлі тварин. Де та як вона живе, чим харчується, який має характер тощо. Діти не впевнені або не знають точно? Дозвольте їм пофантазувати!

Вправа «Розмалюй тварину»

Світ тварин сповнений розмаїття форм і кольорів. Ми, дорослі, точно знаємо, який вигляд мають представники фауни. А як їх уявляють діти? Роздайте учням чорно-білі картинки із зображенням тварин та запропонуйте їх розмалювати. Не обмежуйте уяву дітей і зазначте, що вони можуть використовувати будь-які фарби. Розмальовка готова? Попросіть учнів пояснити, чому вони обрали саме такі кольори.

Перегляд розвивальних мультфільмів


Краще один раз побачити, ніж сто разів почути! Тому, аби діти краще зрозуміли тему тижня та справді занурилися у світ тварин, покажіть їм кілька пізнавальних та неймовірно цікавих мультфільмів! Так, цей мультфільм покаже екзотичних тварин, яких ми можемо побачити лише у зоопарку.


Я ДОСЛІДЖУЮ РОСЛИНИ.Я ДОСЛІДЖУЮ ДЕРЕВА, КУЩІ, ТРАВ'ЯНИСТІ РОСЛИНИ


Мовленнєва активність «Знаходимо рослини»


Анаграми
  • ВІКТИ 
  • ЕДРЕОВ 
  • ЩУК 
  • БУД 
  • СИЛЯТ 
  • РУБКИНЬ 
  • БЯЛУОК 
  • ОНРЕЗ 
  • КОАР 
  • ЛИНАКА 


Загадки


***


Взимку – як влітку, влітку – як взимку.

 ****

Без рук, без ніг, без черева – залізе на дерево. 

****

Зубів не має, а кусає. 

****

Влітку виростають, а восени опадають. 

****

Червона, солодка, пахуча, росте низько, до землі близько. 

Бесіда «Природа і ми»Без рослин неможливо було б уявити життя людини. Адже ми не тільки вживаємо їх у їжу, а й завдяки рослинам можемо дихати свіжим повітрям. Саме через це їх і називають «легенями» нашої планети. 

Щоб учні краще зрозуміли значення рослин у житті людини, покажіть їм пізнавальне відео.

  • Що є «їжею» для рослин?
  • Яка різниця між кущами і деревами, деревами і травами, травам і кущами?
  • Що таке насіння? Чи куштували ви його колись?
  • Із яких частин складаються всі рослин?
  • Чому ми маємо берегти рослини?
Вправа «Працюємо у світі рослин»
Існує чимало людей, для яких вивчення та вирощування рослин є справою життя. Особливе місце серед них займають ботаніки (вчені, які досліджують рослини) та агрономи (займаються вирощуванням культурних рослин). Запропонуйте школярам спробувати відчути себе представниками цих двох важливих професій.
Ботанік

Уявіть себе ботаніками – дослідіть рослини на подвір’ї. 
Так, проводячи час на вулиці, школярі мають звертати увагу на всі деталі та характеристики, які стосуються світу рослин.  (усно, записати в зошиті чи намалювати) всі рослини, які вони побачили.
 Також можна поставити їм кілька додаткових запитань:
  • Що це за рослини?
  • До яких груп рослин належить кожна з них (дерева, кущі чи трави)?
  • Які з цих рослин культурні, а які дикорослі?
  • Яке значення для життя людини має кожна рослина?
  • Яка з рослин вам сподобалася найбільше? Чому?
  • Як ми можемо допомогти цим рослинам?
Агроном
Гра «Природнича естафета»
Орієнтовні запитання до всього класу:
  • Які ви знаєте рослини?
  • Які рослини не варто їсти?
  • Чому зелені рослини потрібно мати вдома?
  • Які рослини можна вирощувати вдома чи на городі?
  • Яка з рослин найсмачніша?
  • Яка з рослин найгарніша?

Мультфільми про рослинний світ

Пісня про кульбабу
Розкажіть першачкам, що за світом рослин дуже цікаво спостерігати. Щоб проілюструвати цю думку, використайте позитивну анімовану пісеньку про кульбабу, яка росла в садку. Мультфільм неодмінно мотивує дітей поважати велич живої природи, завжди радіти життю і не журитись. 
Пісня «Ходить гарбуз по городу»

Після перегляду запитайте в дітей, які з названих овочів вони полюбляють найбільше. Також, за аналогією до мультфільму, можна розіграти маленьку виставу і заспівати пісеньку про гарбуз.
Вирощування рослин – це досить тривалий процес, який потребує чималих зусиль і терпіння. Продемонструйте цікавий мультфільм про пташеня Піпа. Ця стрічка навчить дітей цінувати природу і примножувати її дари, не боятися труднощів, що виникають, а тим більше – зупиняти роботу. А перегляд цього мультфільму, що навчає цінувати дружбу і завжди шукати порозуміння, можна поєднати з вивченням англійської мови.
Мультфільм «Фотосинтез»
Усе це відбувається завдяки процесу фотосинтезу. 
Головний герой стрічки – Доктор Бінокль розкаже про цей важливий процес, використовуючи прості та зрозумілі приклади.






         Тема. Моя родина         
І. Ранкове коло

1. Привітання
Доброго ранку, сонечко!
Доброго ранку, донечко!
Доброго ранку, татусю й матусю!
Доброго ранку вам, сонячні друзі!
Доброго ранку, учителько мила!
В слові вітання є радості сила.
- Заплющіть очі, уявіть у собі вогник радості, любові, добра. Уявіть, що він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку.
2. Вправа «Квітка побажань»
- Пропоную привітатися побажаннями:
* Нехай сьогоднішній день принесе тобі радість;
* Нехай всі твої бажання сьогодні здійсняться.
* Бажаю дізнатися багато цікавого
3. Щоденні новини
-          Яка пора року?
-          Який місяць?
-          Який сьогодні день?
-         Яка дата?
-          Яка погода?
-          Чи є опад Індивідуальне завдання
Читання вірша «Моя сім’я»
Мама, тато, дід, бабуся –
Всіх назву, не помилюся.
Старший братик і сестричка
В нас невеличка.
Не спиняйте, бо зіб’юся:
Мама, тато, дід, бабуся...
Старший брат, сестра і я
Отака у нас (сімя).
- Якого слова не вистачає?
 Повідомлення теми-  Чи здогадалися ви, яка тема нашого тижня? Так, це – сімя.  Ми будемо говорити про сім’ю, основні обов’язки в сім’ї  та про шанобливе ставлення до старших.
Складання асоціативного куща «Моя сім’я»

Мама                       тато                             брат
сестра                                                   СІМЯ                                               дідусь
бабуся                                                                                          дядько
                           подруга                    тітка                   сусід
- Чи є в кущі зайві слова? Чому?

 Розповідь з елементами бесіди про сім’ю,рід.
- З кого складається ваша сім’я?  (Відповіді дітей)
- Діти, щодня після уроків ви приходите до дому, де на вас чекають : мама, тато, бабуся,дідусь,братик чи сестричка. 
Скажіть, яким одним словом можна об’єднати усіх своїх рідних? (Родина)    
- Тато і мама дали вам життя,вони доглядали за вами,коли ви були ще зовсім маленькі, співали вам колискові,притискали до свого серця. Вони й зараз піклуються про вас, допомагають, турбуються,радіють вашим успіхам і сумують через невдачі. Ваші батьки виховують вас, привчають вас до праці і дуже-дуже люблять вас. Сім'я,мов сонечко,зігріває кожну дитину від народження і до кінця життя. Родина – це гніздечко любові і тепла для кожного з нас. Отже, сім'я складається з тата, мами, дітей. Можна ще сказати так-з батьків та дітей.
         Так, родина — найдорожче для кожного з нас.Ви зовсім по-іншому подивитесь на свою сім'ю і зрозумієте, як багато залежить від вас, щоб сім'я була щаслива. Але вам доведеться попрацювати, щоб більше дізнатися про найближчих вам людей.

 Фізкультхвилинка-  Давайте зараз із вами виконаємо гімнастичні вправи для пальчиків:(зігнути пальці в кулачки)Раз – турботлива матуся, (розігнути 1-й палець)
Два – до татка пригорнуся, (розігнути 2-й палець)
Бабця – три, дідусь – чотири, (розігнути 3-й і 4-й пальці)
П'ять – сестричку полічили. (розігнути 5-й палець)
Ось така моя родина: (швидко стиснути і розтиснути кулачки кілька разів)
І привітна, і гостинна. (поплескати в долоні)
Леся ВознюкЗапитання для обговорення:•• Скільки людей у цій родині? (Шість)
•• Скільки людей у вашій родині? (Відповіді дітей.)

б) Відповіді на запитання4. Вправа «Знайди слово»
Знайдіть та обведіть у таблиці слова, що записані в рамці знизу.
5. Вправа «Головне правило родини»- А зараз пригадайте казку «Ріпка». Що робили разом  члени цієї родини?Позначте цифрами, хто за ким тягнув ріпку, та, обвівши букви, назвіть головне правило родини.

Висновок: «Отже, головне правило родини – допомога».
6. Руханка «Сім’ї  тваринок»
У мами левиці є… (левенята).                           (Діти «трясуть гривкою».)
А у ведмедиці — …(ведмежата).                    (Ходять на місці, як ведмідь.)
У мами зайчихи є… (зайченята).             (Стрибають на місці, як зайчик.)
У качки — маленькі… ( каченята).         (Махають руками, як крильцями.)
У моїх батьків є… (я).                               (Обіймають себе.)
Щаслива і дружна наша… (сім’я).

7. Гра «Будуємо дім»
- З чого починається сім'я? З розуміння, доброти, прощення, але головне з турботи один про одного. В хорошій сім'ї - теплий, гостинний, затишний будинок. Такий будинок створюється по цеглинці. Він дає людині не тільки дах, але і зберігає душевне тепло, є джерелом радості. А це залежить і від того, чим і як живе сім'я, який сімейний уклад і традиції. Давайте побудуємо такий будинок. На цеглинках написані питання: - Хто миє посуд? - Хто заробляє гроші? - Хто ходить за покупками? - Хто доглядає за тваринами? - Хто прибирає постіль? - Хто готує вечерю, варить обід? - Хто пилососить?(Діти по черзі виходять, беруть цеглинки, читають питання, відповідають на нього і прикріплюють так,  щоб побудувати будинок.) - Молодці! Будинок для дружної сім'ї готовий! А будинок, заставлений добром - ще не будинок. І навіть люстра над столом - ще не будинок. Чого не вистачає в цьому будинку?  (Людей, близьких, тварин)
- Так давайте візьмемо в руки будиночки і заселимо їх рідними та близькими людьми. Впишіть їх імена в прямокутники вікон. Поселимо в наш будинок маму, тата, сина, доньку, бабусю, дідуся…
- Розкажіть, що робить кожен член родини протягом тижня.8. Бесіда «Чому треба слухатися батьків» (пояснити необхідність
слухатися батьків)Прислухайся, дитино,до батьківського слова,що сповнене терпіння,турботи і любові.Прислухайся, дитино,до дідуся поради,бо й татові твоємуне раз він мудро радив.Прислухайся, дитино,до рідної матусі,якій дісталась ніжністьі ласка від бабусі.Збери усі поради,не загуби нічого.Про тебе також скажуть:— Прислухайтесь до нього!Леся ВознюкЗапитання для обговорення:•• Які поради ви отримали від своїх батьків? (Відповіді дітей.)
•• А що вам радили бабусі та дідусі? (Відповіді  дітей.)
•• А чи знаєте ви, кого вважають найслухнянішою дитиною у природі?- Послухайте оповідання.
Найслухняніша дитинаНайслухнянішими дітьми серед диких тварин вважаються дельфінята. У перший рік свого життя маленький дельфін не відпливає від матері більш як на три метри. Він в усьому наслідує її, повторює кожен рух і кожну зупинку. Так він вчиться усього, що знадобиться у житті: добувати собі їжу, уникати небезпек, спілкуватися з іншими дельфінами.
Висновок: «Дітям потрібно слухатися батьків, щоб уникати небезпек та навчитися всього, що знадобиться у житті».

9. Ознайомлення з родовідним деревом
а) Бесіда- Як би ти жив, якби не було сім’ї?- Ти колись сумував за своєю сім’єю?- Чим у своїй сім’ї ти пишаєшся?- Що особливого є у твоєї сім’ї?
б) Розповідь учителя Традиційно історію роду показують у вигляді дерева. Як дерево росте від коріння, так і кожен рід тримається на найстаріших його членах, бо саме вони мають великий життєвий досвід, допомагають молодим. Коріння – це наші предки – прабабусі та прадідусі. У них минуле роду, його пам'ять. Міцний стовбур – це ваші дідусі та бабусі. Гілля – ваші батьки, їхні сестри та брати, ваші тітки й дядьки. Ви – листочки на цьому дереві. Ми побачили, як ведеться рід від найстарших до наймолодших – це і є родовід.  Родовід – це історія поколінь певного роду, послідовність поколінь.
Відповідно й дерево роду зветься
Відповідно й дерево роду зветься Відповідно й дерево роду зветься родовідним.
Це дерево – наш славний
Це дерево – наш славний Це дерево – наш славний родовід. Це батько, мати, прадід твій і дід. Щоб скласти таке родовідне дерево, потрібно зібрати багато інформації про свій рід. Легко буде записати членів своєї родини, бо ви живете разом. Важче знайти інформацію про далеких родичів і про тих, кого вже немає на світі. Тут потрібна допомога дідусів, бабусь, прадідусів та прабабусь. Але робота це не марна. Часто родовідне дерево називають деревом пам’яті, бо кожна людина, яка приходить у цей світ, повинна залишати про себе пам'ять. А ми маємо пам’ятати й шанувати свій рід, бо він дав нам життя. Сам народ підказує нам : «Хто рід свій забуває, тому щастя немає».
в) Створення родовідного дерева учнями

- Зараз  я пропоную вам скласти сімейне дерево . Для цього нам необхідно на альбомних аркушах намалювати дерево, а на його гіллі, в листочках, розмістити зображення (фотографії) членів вашої родини.



Діти виконують роботу, звучить пісня Н.Яремчука « Родина »
V. Підсумок уроку. 

Рефлексія1. 
Відповіді на запитання
– Що потрібно кожній людині?
– Що
– Що – Що таке сім’я?

 - Чому для тебе важлива твоя сім’я?
-За що ти любиш свою сім’ю?
2. Гра «Продовж речення»
Дочка моєї мами – то ….моя сестра.
Найбільше ласкає свою дитину….мама.
Своїх онуків розуму навчає старенький ….дідусь.
Твою матусю донечкою зве твоя …бабуся.
Син мого дідуся – ….мій тато.
Дочка моєї бабусі – моя ….мама.
Тато мого тата – ….дідусь.
Онук чи онучка моєї бабусі – ….це я.
3. Вправа «Моя мрія»- У кожного з вас є  мрія про свою сім’ю. Складіть долоньки разом, піднесіть їх до ротика і пошепки вимовте свою мрію: «Я мрію, щоб…». Заховайте свою мрію в кулачок, притуліть до серця і відпустіть, дмухнувши на неї. Нехай ваші мрії летять і обов’язково збудуться.

Немає коментарів:

Дописати коментар