27,28 травня
20, 21 травня
13,14 травня
Мотивація. Актуалізація знань
Гра «Море хвилюється»
- Уявіть себе водієм
транспортного засобу. Покажіть, як рухаються ваші машини, якщо пересуваєтесь у
повітрі. По воді. По рейкам.
- Для чого людині
транспортні засоби ?
Повідомлення теми і
завдань уроку
- Тема нашого уроку
«Мистецька подорож до Европи». Створення художнього образу незвичного
транспортного засобу.
Вивчення нового матеріалу
- Незабаром літні канікули – час відпочинку, розваг, віртуальних подорожей, оздоровлення, нових вражень. Можливо, у вас буде нагода
познайомитись із Чехією.
Чехія - це Рим Півночі, серце Європи і
найдорогоцінніший камінь в кам'яній короні світу ", - вважав Гете.
Ця
країна володіє неймовірним магічною властивістю чарувати будь-якого, хто хоча б
раз з нею стикнувся. Середньовічні замки, романтичні, чарівні і чудові.
Символ
давньої Праги – Карлов міст, а сучасної - Танцюючий будинок. В Празі і Лондоні
туристи зазвичай відвідують і башти з годинниками: Орлой та Біг-Бен.
˗ Як цікаво поїхати поїздом або полетіти літакомǃ
У
Європейських містах можна покататися на пароплаві або у старовинній кареті.
˗ А як любите кататися ви?
Спосіб пересування героїв
казки:
·
- «Хлопчик-мізинчик» Шарль Перро (чоботи-скороходи)
- «Маленький Мук» Вільгельм
Гауф (чоботи-скороходи)
- Українська
народна казка «Баба Яга (ступа та мітла)
- Російська народна казка по щучому велінню (піч)
- «Коник-Горбоконик» Єршов К. (чудо
юдо риба кит)
- «Казки
народів світу» (Килим-самоліт).
Запропонуй назву:
- креслень транспортних
засобів Леонардо да Вінчі;
- фантастичного транспорту
, що вигадала Катерина Дудник.
Провідний британський дизайнер Ян Каллум з дитинства зображав нові автомобілі і вже в 13-ти
річному віці відправив один із своїх малюнків у компанію «Jaquar». Після завершення навчання у Королівському коледжі мистецтв у Лондоні Ян брав участь у
створенні нових моделей Fiesta, Mondeo, Puma, Ford.
Пофантазуй і придумай транспортний засіб, який нагадує:
- комах,
- птахів,
- риб
Бі - бі - бі - гуде
машина.
(діти ритмічно постукують кулачком однієї руки об долоню іншої)
Тук - тук - тук - мотор
стукає.
(ритмічно плескають руками)
- Їдемо, їдемо, їдемо,
їдемо, -
Він так голосно говорить.
(ритмічно потоптують ногами)
Шини труться об дорогу.
Шу - шу - шу - вони
шарудять.
(потирають долоні)
Швидко котяться колеса.
Та - та - та - вперед
поспішають.
(роблять ритмічну «вертушку» руками).
Практична робота
Створення ескізу транспортного засобу
майбутнього, основою якого була б будь-яка виразна природна форма.
Виставка дитячих робіт.
Рефлексія.
Словесне оцінювання робіт.
06,07 травня
30 квітня
Професійна мистецька освіта
29 квітня
ДО ВЕРШИН МАЙСТЕРНОСТІ
Щоб стати справжнім митцем потрібно багато й наполегливо вчитися
Композитори
диригенти
музиканти
виконавці
вчаться у спеціальних навчальних закладах — музичних школах
академіях
Клод Дебюссі. Шлях до Парнасу
Н.Нижанківський "Івасько грає на чельо"
23 квітня
Розбір кольору
Порівняння зображень:реальне-вигадане
Кожен художник по-своєму бачить навколишній світ.
Тому один і той самий предмет можна
зобразити по-різному.
А ми спостерігаємо його
незвичайні перевтілення.
22 квітня
СТВОРЮЄМО КРАСУ
ДИРИГЕНТ.
Відвідуючи концерти, ти можеш побачити, що перед оркестром чи хором, наче вчитель перед учнями, стоїть людина з паличкою. Це — диригент. Його праця дуже відповідальна, адже від його рухів залежить злагодженість звучання великого колективу музикантів — оркестру чи хору. Зверни увагу на виразні рухи диригента. Під час хорового співу уважно слідкуй за руками вчителя. Гра «Оркестр». Створи разом із батьками ритмічний оркестр за допомогою музичних інструментів та оплесків.
Оберіть диригента.
ГРА "ОРКЕСТР"
ДИРИГЕНТ.
Відвідуючи концерти, ти можеш побачити, що перед оркестром чи хором, наче вчитель перед учнями, стоїть людина з паличкою. Це — диригент. Його праця дуже відповідальна, адже від його рухів залежить злагодженість звучання великого колективу музикантів — оркестру чи хору. Зверни увагу на виразні рухи диригента. Під час хорового співу уважно слідкуй за руками вчителя. Гра «Оркестр». Створи разом із батьками ритмічний оркестр за допомогою музичних інструментів та оплесків.
Оберіть диригента.
ГРА "ОРКЕСТР"
Микола Лисенко
Хор" А вже весна"
з опери "Зима і весна"
Слухання
Як відтворили весняний настрій музичні колективи — оркестр і хор? Звучання яких інструментів оркестру ти впізнав? Чи відповідає настрій картини прослуханій музиці?
Як відтворили весняний настрій музичні колективи — оркестр і хор? Звучання яких інструментів оркестру ти впізнав? Чи відповідає настрій картини прослуханій музиці?
А.Філіпенко "Узяла лисичка скрипку"
16 квітня
Художні професії
Художник
15 квітня
МИТЦІ - ПРОФЕСІОНАЛИ
КОМПОЗИТОР
ВИКОНАВЕЦЬ
К. Стеценко
Опера-казка " Лисичка, Котик і Півник"(пісні Котика, Півника, Лисички)- слухання
Виконання
Розучування
А.Філіпенко "Узяла лисичка скрипку"
09 квітня
Народна
іграшка.
Коник. Півник.
Мотивація художньо - трудової діяльності Читання вірша
«Глиняний коник» М.Людкевича
Я зліпила з глини коника Сам
червоний, а грива чорна. Крешуть
іскри малі копитця, Підкувала
я їх у кузні Чистим золотом із скарбниці. ? Хто створює
глиняні іграшки? Гончарі! Сьогодні ми побуваємо в майстерні художників - умільців і
навчимось створювати гарні народні іграшки.
Будемо вчитися розписувати їх
орнаментальними мотивами.
Ви вже знаєте, що є іграшки
дерев’яні, пластмасові, гумові, металеві. А от народні іграшки виготовляють з
дерева і глини.
Бо ці матеріали легко піддаються обробці. Керамічні іграшки -
це іграшки із глини. Але краса глини відкривається не всім людям, а лише чуйним й
уважним, в руках яких вона розмовляє мовою краси. Забавки виготовляли скрізь,
де були гончарі - від Карпат до Чорного
моря.
Найбільш відомі осередки: с. Опішня на Полтавщині, с. Ічня на
Чернігівщині, с. Дибинці та с. Васильків
на Київщині, с. Косів на Івано - Франківщині.
? Зверніть увагу, як розфарбовані іграшки.
? Який колір іграшок? ? Як розписані іграшки? Які елементи бачите на кониках?
? Які кольори використовували для розпису іграшок?
? Який колір іграшок? ? Як розписані іграшки? Які елементи бачите на кониках?
? Які кольори використовували для розпису іграшок?
Розгляд зразків орнаментів, які використовуються у
розписі народної іграшки.
Елементи розпису. Сердечко. Кривульки. Зубчики.
Квіти. Ягідки.
Учитель.
За традицією в сім’ях гончарів роботою вважалося
виготовлення посуду.
Все ж інше, що не приносило прибутку в сім’ї , було
забавкою, заняттям жінок і дітей. Вони ліпили звірів, пташок і розмальовували
їх тоненьким пензликом або пір’їною, майстрували свищики. Свої
вироби гончарі ліпили і продавали на
весняному ярмарку. Іграшки робили до свят, тому вони мали бути яскравими
й нарядними.
? Чому
іграшки робили яскравими, святковими?
Фізкультхвилинка
Хто там, хто там вже втомився
І наліво похилився?
Руки вгору, руки в боки -
І зроби чотири кроки,
Руки вгору, руки вниз –
На сусіда подивись,
І тихесенько сідай,
Працювати починай!
Інструктаж
Практична робота
Зараз ми з вами
уявимо, що знаходимося у майстерні народних умільців і готуємося до весняного
ярмарку.
Кожен намагатиметься зробити свою іграшку найкращою, привабливою,
святковою.
Кожен розписуватиме ту іграшку яка йому найбільше
Творча
зупинка «Дивовижні іграшки».
Складаємо
віршовані фрази.
Розмалювала іграшку, розмалювала,
Козлика рогатого
намалювала.
Розмалювала
іграшку, розмалювала,
Коника
(я
к о г о?) намалювала.
Розмалював
пташечку, розмалював,
Півника (я к о г о?) намалював.
v Пальчикова
гімнастика. Півник(нагодуємо
півника) Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
Відвідування весняного ярмарку.
1.
Вдалось вам
виконати завдання?
2.
Що нового дізналися? Чого навчилися?
4.
Чому іграшки робили яскравими, святковими?
08 квітня
Народні інструменти
Й.С. Бах "Волинка"
УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ІНСТРУМЕНТИ
Розучування
УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ІНСТРУМЕНТИ
Тема: Великодній кошик. Створення композиції «Що за диво ця писанка!» Мета: Навчити передавати найпростіші орнаменти писанок. Ознайомити з розмаїттям візерунків писанок, з історією виникнення та розпису писанок, їх символікою, кольорознавством, з звичаями, легендами та традиціями українського народу; розвивати фантазію; виховувати інтерес до звичаїв рідного народу.
Навчальна: збагачувати уявлення учнів про святкування Великодня. Розповісти про головний символ свята - писанку. Познайомити з піснею «Писанка» М. Катричка. Дати поняття музична фраза. Активізувати пізнавальну діяльність учнів.
Розвиваюча: розвиток вокально – хорових навичок; музичного слуху та емоційної сфери; творчості учнів. Корекційні завдання: корекція дикційно – співацького апарату та фонематичного слуху; корекція правильної постави під час співу; корекційний розвиток моторних функцій і дихання;
Виховна: виховувати почуття поваги до культурних скарбів українського народу; виховувати любов та інтерес до мистецтва ; культуру слухання та виконання музики;
Формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної;
міжпредметної компетентності: зв'язок з літературою, природознавством, історією, звичаї, традиції
предметних мистецьких компетентностей: учень не боїться представляти свою проектну діяльність, співає вокальні вправи, дитячі пісні з відповідним настроєм, характером. Сприймає твори мистецтва та ділиться емоціями від сприймання мистецьких творів . Імпровізує засобами пантоміми (міміка, жести), рухами. Рухається в ритмі й темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом (співом). які подобаються.
розвивати вокально-хорові навики, почуття ритму, творчі уміння; естетичний смак; учити аналізувати та інтерпретувати мистецькі твори,
виховувати емоційно – ціннісне ставлення до мистецтва, ініціативність, творчість.
Музичний матеріал: О. Янушкевич «Пісня про зарядку», Олєйнікова «Пролісок», М. Катричко «Писанка», «Мишки на Великдень пасочку місили», М. Бурмака «Писанка»
І. Організаційна частина.
Підготовка робочих місць .
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Звучить музика з альбому П. Чайковського «Пори року»
Підготовка робочих місць .
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Звучить музика з альбому П. Чайковського «Пори року»
До великоднього свята
В кожнім краї залюбки
І бабусі, і малята
Розписують писанки.
Знаки сосонки і хвилі,
Берегині і стожар
На яйце вощить уміло
Наш вкраїнський писанкар.
Жар калини, літ лебідки,
Знак хрещатий і зірки –
Аплікують ось так дітки
На Поділлі писанки.
Тож часу дарма не гайте
І за писачком спішіть,
Свій орнамент вибирайте,
Писаночку розпишіть.
Вчитель. Ви прослухали музику, вірш, розглянули наш святково прибраний кошик. Спробуйте визначити, про що ми говоритимемо на уроці.
Вчитель. Великдень – одне з найбільших християнських свят. Може хтось із вас щось знає про це свято? З чим воно пов’язане?
Вчитель.Прочитайте легенду.
Сповнилися слова Ісуса і старозавітних пророків. Ісус третього дня після смерті воскрес із мертвих: зранку третього дня відхилився важкий камінь на гробі Ісуса, а з могили вдарила «велика ясність», а над гробом здійнявся воскреслий Христос, осяяний світлом великим, з кривавими слідами ран на руках і ногах. За хвилину Ісус зник, а гріб лишився порожнім. Перелякані воїни побігли до міста сповістити своєму сотнику про те, що сталося, та просили, щоб він їх не карав, бо вони не винні. Сотник сидів якраз при сніданні й мав їсти варені яйця. Почувши цю звістку, він розлютився і почав кричати: «Хіба може чоловік воскреснути із мертвих? Як з мертвого може статися щось живе, з червоного – біле, а з білого – червоне? Готуйтеся до смерті!»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель. По легенді ви зрозуміли, про яке свято ми будемо говорити. (Великдень). В цей день старі люди кажуть, що десь у горах Карпатських живе злий дух Ірод, прикутий до скелі 12-ма ланцюгами. Щороку посилає він на землю своїх слуг, а коли вони повертаються, запитує: «Чи живуть люди в злагоді та мирі? Чи шанують діти батьків своїх? Чи пишуть вони писанки?» Якщо пишуть , то він аж захлинається від злості. Бо люди, котрі пишуть писанки – його вороги. Плаче Ірод, зривається з ланцюгів, але ковалі ще сильніше приковують його і злий дух не має сили розірвати залізні прута.
Що є невід’ємною частиною цього свята, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки:
На округлих боках –
Наче небо в зірках,
Гарно розмальована.
Відгадайте, хто вона.
Вчитель. По легенді ви зрозуміли, про яке свято ми будемо говорити. (Великдень). В цей день старі люди кажуть, що десь у горах Карпатських живе злий дух Ірод, прикутий до скелі 12-ма ланцюгами. Щороку посилає він на землю своїх слуг, а коли вони повертаються, запитує: «Чи живуть люди в злагоді та мирі? Чи шанують діти батьків своїх? Чи пишуть вони писанки?» Якщо пишуть , то він аж захлинається від злості. Бо люди, котрі пишуть писанки – його вороги. Плаче Ірод, зривається з ланцюгів, але ковалі ще сильніше приковують його і злий дух не має сили розірвати залізні прута.
Що є невід’ємною частиною цього свята, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки:
На округлих боках –
Наче небо в зірках,
Гарно розмальована.
Відгадайте, хто вона.
Вчитель. Писанка – душа народу, що розквітає щороку навесні у Великдень дивними веселковими барвами. Це символ краси, весни, Великодня й України. Розписані писанки після освячення в церкві дарують родичам, друзям, промовляючи – «Христос воскрес!». У відповідь кажуть – «Воістину воскрес!» – і щиро дякують. Дарувати писанку – означає бажати щастя, здоров’я, доброї вдачі.
Розписувати писанки жіноча справа:
Виводить мама дивним писачком
По білому яйці воскові взори.
Мандрує писанка по мисочках
Із цибулинним золотим узваром.
Ось подивіться, як розписують писанку за допомогою воску і писачка.. З тієї хвилини, коли на яйце нанесли орнамент, воно перестає бути простим яйцем, а стає святою писанкою. Бо ці орнаменти – не прості малюнки. Це справжні обереги, які можуть захистити від злих сил. До речі, писанки не можна писати, якщо ти з кимось посварився чи перебуваєш у гніві, бо писанка – символ добра і сонця.
КРАШАНКИ – пофарбовані в один колір.
МАРМУРОВІ – на сире яйце накладають шматочки сухої фарби, кольорового паперу, обв’язують ганчіркою і варять.
ДРАПАНКИ – яйце фарбують у темну фарбу і потім за допомогою голки видряпують орнамент.
КРАПАНКА – малюнок складається з крапок різного кольору.
ПИСАНКА – розписується за допомогою воску і писачка. Писали писанки у чарівну ніч, співаючи тихенько пісеньки. Ось послухайте: … (Звучить запис.)
Вчитель. Писанки розписують різними фарбами.
Основні кольори: Червоний – радість, життя, надія. Жовтий – сонце, урожай. Зелений – пробудження природи. Білий – чистота. Погляньте, які є писанки…
МАРМУРОВІ – на сире яйце накладають шматочки сухої фарби, кольорового паперу, обв’язують ганчіркою і варять.
ДРАПАНКИ – яйце фарбують у темну фарбу і потім за допомогою голки видряпують орнамент.
КРАПАНКА – малюнок складається з крапок різного кольору.
ПИСАНКА – розписується за допомогою воску і писачка. Писали писанки у чарівну ніч, співаючи тихенько пісеньки. Ось послухайте: … (Звучить запис.)
Вчитель. Писанки розписують різними фарбами.
Основні кольори: Червоний – радість, життя, надія. Жовтий – сонце, урожай. Зелений – пробудження природи. Білий – чистота. Погляньте, які є писанки…
ІV. Самостійна робота під супровід музики. Розгляд кращих робіт, визначення помилок, оцінювання.
V. Вернісаж.
- Давайте поглянемо на ваші малюнки.
VІ. Цікава подорож. - Пропоную вам цікаву подорож…
VІ. Цікава подорож. - Пропоную вам цікаву подорож…
Метод «Мікрофон»
Бесіда з учнями про зустріч з музикою
Розспівування :
Дихальні вправи: нюхаємо квіточку ; задуваємо свічку; глибокий вдих носом, руки догори - видих через рот на «ХА», руки донизу, гра «кулька»
Артикуляційні вправи: «кішка», «коник», «насос», «обійми за плечі», «комарик», «машинка», «жучок».
Поспівка «Пташок викликаю»
Із теплого краю.
Летіть, соловейки,
На нашу земельку,
Спішіть, ластівоньки,
Пасти корівоньки!
- Кажуть, що пташки приносять на своїх крилах весну, тепло. Послухайте поспівку , про яких пташок у ній ідеться? (Спів з показом руху мелодії рукою, проплескування ритмічного малюнка поспівки)
Виконання пісні «Пролісок» Олєйнікової
- відгадайте загадку:
Хто на ніжці невисокій — ніжнолиций, синьоокий —
крізь проталини-віконця посміхається до сонця?
Виконаймо пісню «Пролісок» А. Олєйнікової командами.
Виконавці: голосом передають характер пісні;
Оркестр: грають на дитячих музичних інструментах
Танцюристи: рухами передають характер пісні, темп та зміст.
Інтелектуальна розминка «м`ячик».
- З якими видами мистецтва «дружить» музика?
З якими видами спорту пов`язана музика?
- З чого потрібно починати свій день?
- Чи впливає на нас музика?
- Що таке серенада? Як вплинула на вас «Вечірня серенада» Шуберта?
- Хто такий Тореадор? Як марш Тореадора нам допоміг?
- Хто написав марш Тореадора?
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
- Послухайте пісню про мишок та скажіть про яке весняне свято йдеться у цій пісні.
Слухання пісні «Мишки пасочку місили»
Так, у пісні йдеться про те, як мишки готуються до свята Великодня. На уроці ми дізнаємося, які пісні співають на це свято та деякі цікаві звичаї святкування Великодня.
Сьогодні до нас завітав великодній кролик і приніс нам чудові писаночки із завданнями. (презентація)
ІV Етап засвоєння нових знань
1. Бесіда.
«Розповідь про свято»
На радісну весняну пору припадає одне з найвеличніших свят – Великдень. Іноді ми ще кажемо свято Пасхи, тому що смачна пасочка (куличі) є однією з головних страв на цьому святі.
Люди заздалегідь готуються до Великодня: притримуються посту(обмеження в їжі), прибирають та прикрашають оселю , у чистий четвер купаються, у п`ятницю виготовляють головний символ свята – писанку чи крашанку, випікають сирні паски та духмяні куличі. На саме свято, яке завжди припадає на неділю, одягають вишитий одяг, беруть корзинку із необхідними стравами( паска, ковбаска, писанка, куличі) та йдуть до церкви, щоб освятити це все. Вітаються також особливо в цей день: «Христос Воскрес» - «Воістину Воскрес». У церкві можна почути радісний передзвін великодніх дзвонів, який сповіщає нам про важливу подію у житті кожного вірянина.
Ще є гарний звичай обмінюватися писанками з друзями, на знак дружби, кохання та віри у Бога.
2. Вокально-хорова робота «Писанка» М. Катричка
Сучасний композитор Михайло Катричко написав пісню до свята Великодня і назвав її «Писанка». Композитор згадує, як у дитинстві він з нетерпінням чекав цього свята аби розмальовувати писанки, прикрасити їх різними візерунками. Послухайте та визначте характер пісні.
- Чому присвячена пісня? Який її характер?
Словничок
Мелодія пісень складається з окремих частин - фраз. (Це ніби речення, якими ви пишете на письмі)
Музична фраза – це закінчена музична думка.
3. Руханка Н. Мієдінова «З нами разом»
Як бачимо, наш настрій поліпшився. І ми готові поділитись з усіма своєю радістю, усмішкою, позитивом. І все це завдяки музиці та фізичним вправам.
А тепер за допомогою Лего-цеглинок давайте його проаналізуємо. Якщо підходить характер до пісні, то з лего будуємо довільну фігуру.
Ця мелодія: весела, сумна, швидка, повільна, спокійна, мелодійна, велична, енергійна, світла, різка, неприємна, тиха, святкова, радісна, урочиста.
А тепер покажіть свої фігури з лего.
5. Практична робота.
А) Гра «Композитор»
Придумай власну пісеньку на вірш С. Жупанина
Ввечері матуся нас чарує,
Писанки на виставку малює.
Віск черпає пищиком із блюдця,
Очі мами лагідно сміються.
Б) Ритмічні писанки від Кролика
6. Інтерпретація мистецтва
Подарунок від Кролика
Кролик дарує вам відео-рецепт приготування та розмальовування писанок.
Музичний кошик.
Покласти до кошика всі твори, які слухали та співали, композитора, робота з лего, ритмічні малюнки, поспівки, руханку та інші види роботи.
VІІ. Підсумок уроку.
Чи сподобалась вам робота?
Що ви запам’ятали про писанку?
Що нового дізналися про види писанок та їх кольорову гаму?
Вчитель. Писанка – це дивосвіт. Цю красу шанує світ. З року в рік і крізь віки Всіх чарують писанки. Подаруйте писанки своїм батькам, братикам та сестричкам з найкращими побажаннями.
Поки що ми тільки доторкнулися до таємниць створення писанок, але ми ще повернемось до цієї теми не один раз. Вдома спробуйте напередодні Великодня застосувати знання на практиці.
Вчитель. Писанка – це дивосвіт. Цю красу шанує світ. З року в рік і крізь віки Всіх чарують писанки. Подаруйте писанки своїм батькам, братикам та сестричкам з найкращими побажаннями.
Поки що ми тільки доторкнулися до таємниць створення писанок, але ми ще повернемось до цієї теми не один раз. Вдома спробуйте напередодні Великодня застосувати знання на практиці.
Немає коментарів:
Дописати коментар